Principals` Training Center (PTC)

PTC (Principals’ Training Center)

Dünyanın en çok tercih edilen eğitim liderliği programı.

Dünyada geçerli okul liderliği programları için uzağa gitmeye gerek yok!

 PTC Türkiye'de Mind Academy tarafından temsil edilir.

PTC nedir?

Eğitim ve okul liderliği alanında önemli bir Amerikan markası olan PTC (Principals’ Training Center - Okul Müdürü Yetiştirme Merkezi) 30 yılı aşkın süredir araştırmaya ve bilimsel temellere dayalı, okullarda doğrudan uygulanabilen, kaliteli ve efektif eğitim programları sunuyor. Program içerisinde belirli kriterleri sağlayan katılımcılar uluslararası düzeyde eğitim yöneticiliği yapabilme olanağına sahip özel bir plaket elde ediyor ve ‘Uluslararası Okul Lideri’ unvanını alıyor. 2018’den bu yana ülkemizde Türkçe olarak yapılan bu eğitimlerde, uluslararası onaylı ve eğitim yöneticiliği alanında deneyimli PTC eğitmenleri, interaktif, bilimsel çalışmalarla desteklenmiş, vaka analizlerine ve simülasyonlara dayalı yöntemlerle içeriği paylaşıyor. Okul müdürleri, müdür yardımcıları ve bu alanda kariyer yapmak isteyen eğitimcilere yönelik olan bu eğitim 4 ayrı sertifika programı olarak sunuluyor ve her birinin sonunda katılımcılara yurtdışından gelecek bir PTC sertifikası veriliyor. Her biri beş buçuk gün süren 4 programın tümünü tamamlayan katılımcılarsa özel bir PTC plaketi almaya hak kazanıyor.


PTC Türkiye Sertifika Programları dört ana başlıktan oluşuyor:


1.    Etkili Bir Okul Yaratmak /
Bu program, öğrenci merkezli öğretime odaklanmış etkili bir okul kültürü oluşturmak adına bir vizyon geliştirmek ve buna uygun bir planlama yapabilmek için okul yöneticilerine gerekli donanımları kazandırmayı hedefliyor.

2.    Liderlik ve Takım Dinamikleri / Bu sertifika çalışmasında, katılımcılara temel liderlik becerilerinin yanı sıra takım süreçlerini de inceleme ve üzerinde çalışma fırsatı sunuluyor. Lider olarak güçlü, gelişmeye açık yönleri ve yaklaşımları üzerine öz değerlendirme yapabilme becerisi kazandırılıyor.

3.    Öğretimsel Süpervizyon / Sınıf ortamında maksimum öğrenmenin sağlanması için ders aktarımının kaliteli olması çok önemli. Okul yöneticileri her sınıfta kaliteli ve donanımlı bir öğretmenin bulunmasını adına önemli bir rolle sahip. Bu programda katılımcılar, öğretmen ve öğrenmenin izlenmesi ve değerlendirilmesindeki temel beş unsuru (Veri toplama, veriyi anlamlandırma, geribildirim verme, koçluk, performans değerlendirme ve hesap verilebilirlik.) ayrıntısıyla irdeliyor.

4.    Ölçme ve Değerlendirme Liderliği / Etkili ve doğru kurgulanmış ölçme ve değerlendirme çalışmaları öğrencilerin öğrenmesi üzerinde çok fazla etkiye sahip kuşkusuz. Bu program detaylı bir ölçme ve değerlendirme süreci oluşumu ve bu sürecin okul ortamına entegrasyonu konusunda eşsiz içerikler sunuyor. Ölçme ve değerlendirme okur yazarlığı olan ve bunu hayata geçirebilecek liderlik donanımına sahip, cesur eğitim yöneticileri bu programla yetişiyor.


Programların Kazanımı

 1. Etkili  Bir Okul Yaratmak  
  • Sürekli gelişmeye odaklanmış bir okulun başlıca unsurlarını keşfedebilmek.
  • Misyon-vizyon ve öğrenme ilkeleriyle günlük okul operasyonları arasında köprü oluşturabilmek üzere stratejiler geliştirebilmek.
  • Okul gelişiminde kullanılabilecek verilerin sistemli bir biçimde elde edilmesini, analiz edilmesini ve kullanıma alınmasını sağlamak.
  • Okul yöneticilerinin öğretmen potansiyellerini en verimli şekilde kullanabilmeleri, destek verebilmeleri, öğrencileri en uygun şekillerde yetiştirebilmeleri ve öğretimin kademeleri ve zamanlamasını ayarlayabilmek adına stratejiler geliştirebilmelerini sağlamak.
  • Sistematik değişim modellerini incelemek.
  • İnsan kaynakları, işe alım süreçleri ve çalışanların gelişimleri için yetenek alanlarını geliştirmek ve velileri okul kültürüne dahil edebilmek amacı ile ilişkiler geliştirmek.
  • Verimli bir profesyonel gelişim programı oluşturabilmek üzere stratejiler geliştirebilmek.
  • Kurum kültürü konseptini anlayabilmek ve güçlü bir kurum kültürü geliştirebilmek üzere liderlik etkinliklerine karar verebilmek.

  2. Liderlik ve Takım Dinamikleri   
  • Liderlik modellerini bilmek.
  • Kriz yönetimini başarı biçimde uygulamak.
  • Çalışan motivasyonu sağlama teknikleri.
  • Etkili takımlar oluşturabilmek.
  • Etkili karar alma becerileri ve okulda değişim yaratmada karar almanın rolünü kavramak.
  • Takımlarda grup dinamiği oluşturma ilke ve çalışmalarını yürütebilmek.
  • Etkili iletişim becerileri ve liderliğe olan etkisini bilmek.
  • Değişim, gelişim süreçleri ve anlaşmazlık yönetimine liderlik etmek.
  • Liderlerin, güçlü, gelişmeye açık yönleri ve yaklaşımları üzerine öz değerlendirme yapabilme becerileriyle donanmak.

  3.Öğretimsel Süpervizyon   
  • Etkili öğretmen standartları ve veriler yoluyla bir süpervizyon, değerlendirme ve mesleki gelişim sürecine liderlik etmek.
  • Planlama, ders aktarımı ve değerlendirme konularındaki etkili çalışmaları anlayıp aktarabilmek.
  • Öğretmenlerin mesleki gelişimleri konusunda sorumluluk almaları konusunda liderlik etme ve bunun öğrencilerin öğrenmesi üzerinde etkisini saptayabilmek.
  • Öz değerlendirme yoluyla öğrenmenin kalitesini artırma stratejileri geliştirebilmek.
  • Süpervizyon, değerlendirme ve mesleki gelişim arasındaki farkları görebilmek.
  • Geribildirim vermek ve almak üzere iletişim becerileri edinmek.
  • Okul toplumunu sürekli bir mesleki gelişim ortamına çevirebilmek.
  • Öğrencilerin öğrenme sonuçlarını süpervizyon programına aktarabilmek.
  • Performans değerlendirme konusunu tehdit unsuru olmaktan çıkarabilmek.
  • Performans değerlendirme, süpervizyon ve mesleki gelişime liderlik edebilmek.


  4.Ölçme ve Değerlendirme Liderliği  

  • Ölçme ve değerlendirmenin tanımı, amacı ve müfredatla bağlantısını bilmek.
  • Ölçme ve değerlendirme sistemlerinin neden değişmesi gerektiğinin farkına varmak. Ölçme ve değerlendirmenin 4 temel başlığını incelemek ve bunun için gereken liderlik becerilerini keşfetmek.
  • Öğrenmeye zarar veren ölçme ve değerlendirme sistemlerini görmek ve okullarımızı bundan uzaklaştırma yöntemlerini belirlemek.
  • Zorlu ve sorgulanabilecek ölçme ve değerlendirme sistemlerine göz atmak.
  • Öğrenme ipuçlarına bakabilmek ve öğrenmeye ket vurabilecek nedenleri açığa çıkarabilmek.
  • Okullarımızda maksimum öğrenmeyi sağlayabilecek sürdürülebilir ölçme ve değerlendirme sistemleri planlamamızda kullanılabilecek liderlik stratejilerini keşfetmek ve deneyimlemek.


TLI: Teacher Leader Institute / Lider Öğretmen Enstitüsü

Lider Öğretmenler için Liderlik Araçları


Okullarımızda müdür ya da müdür yardımcılarının dışında zümre / bölüm başkanları ve farklı yöneticilik rollerine sahip pek çok eğitimci de lider rolünü üstleniyor. Yine pek çok okulda gelecek yıllarda yönetici adayı olarak yetiştirilmek üzere kariyer planlaması yapılan eğitimciler var. Bu kişiler eğitimde kilit bir rol oynuyor. Ancak onların rolleri ve ihtiyaçlarına yönelik pratik eğitim programları yok denecek kadar az. İşte bu fikirden yola çıkarak hazırlanmış ‘Lider Öğretmenler için Liderlik Araçları' programı eğitimcilerin rollerini verimli bir şekilde yerine getirebilmeleri için onları gerekli olan yetkinliklerle donatmayı hedefliyor. Bu programın sonunda da katılımcılara yine yurtdışında hazırlanmış, orijinal katılım sertifikası sunuluyor.


  Programın Kazanımları  

  • Öğrenme ortamlarında motivasyon geliştirme ve takım ruhu oluşturmak.
  • Değişimin yönetimi bilmek.
  • Etkin takım oluşturma basamakları ve geliştirilmesi konusuna hâkim olmak.
  • Uygun göreve uygun kişileri yerleştirebilmek.
  • Müfredat çalışmaları için araç geliştirebilmek.
  • ‘Öğrenme Lideri’ olabilmek.
  • Bölüm ve zümrelerin çalışma odağını öğrenmenin gerçekleştirilebilmesine yöneltebilmek için liderlik modelleri oluşturmak.
  • Liderlik stilimizi değerlendirebilmek.
  • Eğitimcilerle iletişim konusuna hâkim olmak.
  • Takımları veya bireyleri desteklemek için lider öğretmen yetenekleri geliştirmek.


  Katılım Bedelleri  


A. PTC Sertifika Programları

PTC sertifika programlarımıza ait eğitimlerimizi iki şekilde verebiliyoruz.
  • Yüz Yüze Eğitimlerimiz: Bu eğitimler Mind Academy’nin merkezinde yapılır. Yüz yüze buluşmalar 10.00 - 17.00 saatleri arasında 5,5 gün sürer. Bedeli her katılımcı için 32.000.- TL (%20 KDV dahil)’dir.


B. TLI Sertifika Programları

TLI sertifika programlarımıza ait eğitimlerimizi iki şekilde verebiliyoruz.
•    Çevrim İçi Eğitimlerimiz: Bu eğitimler 2 gün boyunca Zoom üzerinden 19.30 - 21.30 saatleri arasında 2'şer saatlik buluşmalar ve grup atölye çalışmaları şeklinde yapılır. Bedeli her katılımcı için 8.500.- TL (%20 KDV dahil)’dir.
•    Yüz Yüze Eğitimlerimiz: Bu eğitimler Mind Academy’nin merkezinde yapılır. Yüz yüze buluşmalar 10.00 - 17.00 saatleri arasında 2 gün sürer. Bedeli her katılımcı için 11.000.- TL (%20 KDV dahil)’dir.




emskB9282ajpg
ems4i9282rjpg
emss992820jpg
emsIM7591njpg
emsno7591rjpg
emsZ275917jpg
emsq37592rjpg
emsmS7592ajpg
ems2o7592ljpg
emsg47592Xjpeg
emstN7592Njpg
emsnO7592ljpg
Image

Principals` Training Center (PTC)

Eğitim ve okul liderliği alanında önemli bir Amerikan markası olan PTC (Principals’ TrainingCenter - Okul Müdürü Yetiştirme Merkezi) 30 yılı aşkın süredir araştırmaya ve bilimsel temelleredayalı, okullarda doğrudan uygulanabilen, kaliteli ve efektif eğitim programları sunuyor.

Devamını Oku
Image

Mind Lab

Gelecek neslin bilişsel, duygusal, etik ve sosyal becerilerini kuvvetlendirmek,onlara düşüncelerini nasıl aktaracaklarını öğretmek ve öğrencileri “Nasıl öğrenildiğini öğren!” sloganıyla cesaretlendirerek hayatın karmaşık zorluklarına hazırlamak.

Devamını Oku
Image

Accelium

Düşünce oyunlarını kullanarak bireylerin bilişsel, duygusal, sosyal ve etikalanlarda gelişimini sağlamak. Bu metodoloji hem öğrenmeyi teşvik ediyor hem de öğrenilenbecerileri gerçek yaşam durumlarına etkin bir şekilde adapte edebiliyor.

Devamını Oku
Image

O.L.E.Y.

OLEY, sektöründeki önemli isimleri ve değişimin ihtiyaçları gözetilerek hazırlanmış özel içerikleri ile çevrim içi olarak yapılan bir eğitim çalışmasıdır.

Devamını Oku
Image

Okullar için 360° Kurumsal Danışmanlık

Kuruma özgü olarak yapılacak çalışmalarımız da var. Ayrıntılar kurumla bir araya gelerek
planlanıyor

Devamını Oku